Saturday, August 30, 2008

satu kenangan yang indah


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang....


Alhamdulillah dengan izinNya dapat juga aku bersama2 family tersayang blik ke kg 2 hari yg lpas....


best yg teramat laa...walaupun wan dah xda,,tapi suasana kampung tu tak pernah berubah,,mgkin sebab wan sakit dan jarang ada bersama ngan kami..


Tujuan aku ngan family blik kg kali ni coz mak su dan yg lain2 wat kenduri untuk arwah wan yg dah genap 1 lebih meninggalkan kami smua...


Rindu juga aku kat wan=)hehehee....


Aku ngan adik aku yg intan tuh,,,bz gler arr kat sana.. Aper taknyer,,sdara kat sna tak ramai,,harapkan kami jer untuk membantu...


Walaupun aku tak tau masak,,wat sumbangan tok sediakan bahan masakan pun jadilah..kahkahkah...


Ngah aku ngan intan bekkkk puner dok lepak kat atas buayan(betul ker ejaan nih?bantai jelah),,,dtg la mak cik aku yg dah aku tgk cam KETUA PENGARAH KENDURI kat sna,,,kih kih kih...jgn marah maklong=) peace!!!


Tak pasal aku kna perah santan!!!! tu la,,,org suh aku masak aku tak tau,,perah santan jelah.. Nie da kira second time la aku wat kerja nih... Susah tahap cipan arr.... Sakit tangan aku,,cam da nak tercabut,,,..


Akhirnya sambil pot pet2 dan makan aiskrim seposen tuh...siap jugak kerja aku.. Dapat la sebaldi santan... Berjaya jugak=)


Habis jer,,aku terus ajak adik aku blah g umah wan teh..haaa,,kalo nak tau, wan teh nie kira sdara bau2 bachang jer ngan aku.. tapi dri kecik memg favourite aku g umah wan teh.. (ska mintak buah koko..mmmm, sedapnyer...)


Tp sygnyer,,wan teh lak xer.. Hampa toi.. Bak kata to teh,,wan teh g tolong kwn dier wat bekam... Ntah2 wan teh yg bersalin..hahahaahaaaa


Kenduri tue sangat2 menyeronokkan.. maklum jelah,,wat waktu malam.. Ngan lauk2 yang agak mantap malam tuh...


Sementara org dok bertahlil,,aku ngan intan dok kat luar kemas2..tbe2 cam ada lembaga jer kat dlm gelap tuh,, punyerlah suspen aku.... JENG JENG JENG!!!


Nak tau saper tuh???


Wan teh daaa.......lupiksnyer wan teh... Akhirnya dapat gak aku jumpa wan teh. Terkabul hajat di hati=)


Sebelum blik,,sempat aku jengah2 sepupu aku yg geng ngan aku waktu kecik dlu... Tapi da x beshh r, da malu2 kucing ngan aku.


k la,,tok tatapan sumer.. Nie la wan teh yg comei tuh!!!

2 comments:

afiq_v89 said...

salam...ziarah.. : )

violetbiru said...

wslm afiq..syukran sudi view blog ana

renung-renungkan

"bertolong-tolonganlah kamu membuat kebaikan dan janganlah kamu bertolong-tolongan membuat kejahatan"

banyak ilmu yg aku dpt hr nie dan insyaallah aku aku praktikkannya..
syukran Ya Allah kerana aku antara insan terpilih itu..

my daisypath

Daisypath Vacation Ticker

Al Quran..cahaya hati