Wednesday, August 20, 2008

just simple video

video

Seorang pak long

salamualaik..
hmm...sedang owg2 dewasa yg lain sibuk wat persiapan untuk kenduri esok,,sempat pulak aku curi sedikit masa untuk menambah2 sedikit info kat blog aku nie=) sebenarnya,,kenduri nie hanya untuk kenduri menyambut bulan Ramadhan yang mulia dan bakal menjelang tak lama lg..samping tue plak kenduri nie khas buat arwah nenda dan datukkda terchinta...

ok la...sebenarnya aku nak kongsi ckit citer pasal keadaan kat rumah aku skrg nie,,hehehe..bising betul mulut makcik2 yg hadir ptg nie untuk proses mengopik bawang dan mereka juga turut memproses ketupat..hahahaa,,,kelakar diorg nih,,,

sedang asyik dok bersembang ngan owg2 dewasa nih,,, tbe2 ad sowg jiran aku nih yang agak kesian laa,,,aku gelarkan dia sebagai pak long..paklong nieh suami kpd maklong...hehehee...xkan maklang plak kan...

aku x pasti ngan penyakit dia,,tp keadaan dia skrg seakan2 budak2 yg tak tau paper..bila dia jumpa budak kecik jer,,,dia jerit2 pastu dia agkat2 budak tu..sebab tu bdk2 takut nak lalu depan dia..

keaadaan paklong memang sgt2 kesian...yg kelakarnya kan,,tiap kali dia jumpa aku ngan adik2 aku yg lain,,dia mesti mintak rm1..ayat dia cm ni..."tanya ckit blh tak,,,mintak singgit haaa..aku nak g jalan2..." pastu panjang lebar lg dia cter pasal tambang nak g jalan tuh bper laaa,,,,pastu ada satu hr,,aku ngan adik2 aku ngah kemas2 batu konkrit kat luar umah aku..tbe2 paklong pun datang,,,aku malas nak layan, aku pun suh la adik aku bg dia duit suh dia blik..adik aku pun dengan penuh kesengalannya bg paklong duit 30 sen!!!!

biasa la kan,,owg tak keja mane ada banyak duit...pastu paklong kata cam nih.."alaa 30 posen xnaak,,nak rm1...30 posen xlpas nak g masjid tanah.nah,,amik balik duit kau"..

huh,,berasap telinga aku dengar....eh,,mak pgil la,,t aku smbg cter nih yer...

to be continue...

salam ramadhan buat semua..bulan Ramadhan Yg penuh Barakah




Khas buat semua sahabat-sahabat seperjuangan di KTIAM,,, selamat menyambut Ramadhan yang mulia..


Marilah kita beramai2 mengimarahkan ramadhan ini dan memperbanyakkan amal ibadat..


hayatilah ramadhan ini sebaik-baiknya., manalah tahu tiada lagi ramadhan buat kita nanti...

renung-renungkan

"bertolong-tolonganlah kamu membuat kebaikan dan janganlah kamu bertolong-tolongan membuat kejahatan"

banyak ilmu yg aku dpt hr nie dan insyaallah aku aku praktikkannya..
syukran Ya Allah kerana aku antara insan terpilih itu..

my daisypath

Daisypath Vacation Ticker

Al Quran..cahaya hati